top of page

Strategie značky a její identity pomocí vůně

vytvořte identitu značky a budujte tak povědomí o značce a její identitě

Marketingové výzkumy

Provonění prodejny, restaurace, banky nebo klubu je finančně nenáročný a efektivní způsob, jak zvýšit pozornost zákazníků a dát jim tak nezapomenutelný zážitek, tím se zvýší povědomí o značce u zákazníků a jejich loajalita.

 

Vzhledem k tomu, že emoce a vzpomínky jsou propojeny, vytvoření citového spojení se zákazníkem také aktivuje jejich vzpomínky na Vaši značku, zejména pokud měli dobré zkušenosti ve vašem obchodě. To může výrazně zvýšit povědomí o značce a její loajalitu.

 

Provonění pomůže s postavením značky a rozvojem značky tím, že vytvoří image značky a zvýší pozitivní zpětnou vazbu od zákazníků a loajalitu ke značky. Pro mnoho firem, které značku vytvářejí, to může být neuvěřitelně užitečné a povzbudit spotřebitele k identifikaci značky a vytvořit silnou, dlouhotrvající a nezapomenutelnou stopu značky v zákazníkovi.

 

Provonění by mělo tvořit klíčovou součást obchodní strategie značky při jejím rozvoji, neboť použitím provonění jako součásti image výrazně ovlivňuje smysl čichu, který je často zanedbáváný.

Pokud hledáte nápady pro vaší značku, měli byste vědět, že použití vůně dnes dramaticky ovlivňuje uznání značky. 

Jak může vůně budovat povědomí o značce a loajalitu?

Dlouhodobá paměť

Jelikož jsou zákazníci více pozorní v provoněném prostoru, věnují více pozornosti tomu, kde jsou. To povede ke zvýšení povědomí o značce.

 

Celosvětová studie ukázala, že 80% mužů a 90% žen spojuje určitou vůni se specifickými vzpomínkami a zkušenostmi. Jen náznak této vůně může tuto asociaci probudit a vytvořit pozitivní pocit.

 

Vůně rozptýlené v maloobchodních prodejnách, prodejnách automobilů nebo v hotelech tak vytvoří povědomí o značce a zvýší odvolání značky. To také zvýší uznání značky.

"Spotřebitelé věnují více pozornosti podnětům, které se vyskytují v příjemně vonném prostředí."

 

Morrin a Ratneshwar

Fakta a studie

Značka s vonícím logem má 65% pravděpodobnost, že si zákazník po roce značku vybaví, zatímco značka, která nemá vonící logo nemá, má 50% šanci na zapomenutí během prvních 3 měsíců.

bottom of page